Kruimelpad S&H > Over ons > Ons verhaal

Niet de grootste, wél de beste!

Het verhaal achter S&H

Hoe het allemaal begon
In 1996 was onze oprichter Hans Elshout, als directeur bij een internationaal postorderbedrijf, op zoek naar een nieuw fulfilment bedrijf dat meer kon bieden dan alleen ‘handjes en vierkante meters’

Wat we zochten
Het fulfilment bedrijf dat hij zocht moest een flexibele, hoogwaardige, goed geautomatiseerde oplossing bieden, liefst met alle ondersteunende diensten en voorbereid zijn op het (toen) opkomende internet.

Wat we vonden
De uitkomst, na een grondige inventarisatie van de Nederlandse fulfilment markt, was ronduit teleurstellend. Geen enkel bestaand fulfilment bedrijf kwam zelfs maar in de buurt van wat nodig was.

Het begin van een overtuiging
Toch was hij er van overtuigd dat hij niet iets onmogelijks verlangde en dat het mogelijk moest zijn om een professionele totaaloplossing onder één dak te kunnen leveren. En dat ook andere bedrijven daarop zaten te wachten.

De eerste stap naar succes
Gesterkt door die overtuiging en eerdere successen, besloot Hans om zélf de stap te nemen en in die behoefte te voorzien. Maar het moest dan anders en veel beter zijn dan hetgeen al te koop was.

De naam
Ons ambitieniveau vereiste een professionele, neutrale naam die wij ook internationaal konden gebruiken. Internetbedrijven in de VS boden hun e-fulfilment diensten exclusief S&H (shipping and handling) aan. De naam S&H was gevonden.

De basis
In tegenstelling tot de concurrentie, die hooguit wat processen geautomatiseerd hadden, moest bij S&H automatisering juist dé basis zijn waarop onze fulfilment processen en diensten gefundeerd waren.

Het begin
Gedreven door een helder doel en een andere aanpak, wist S&H met haar totaaloplossingen al snel topmerken als Barclays, Heineken, KLM en Nestlé als klant aan zich te binden. Daarmee zette S&H zich gelijk stevig op de kaart.

Innovatie
Al binnen 6 jaar wist S&H, met baanbrekende innovaties, de leidende positie te claimen in de Nederlandse fulfilment markt. Wij zijn (en worden nog steeds) vaak gekopieerd, maar zijn niet meer ingehaald. En dit is nog maar het begin!.

Het beste gaat nog komen!
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Nog steeds even gedreven, blijft S&H haar processen en diensten verder optimaliseren. Onze filmmelodie ‘Don’t stop dreaming about tomorrow’ spreekt voor zich!