Kruimelpad S&H > Kennis portaal > Veelgestelde vragen > Wat wil uw klant écht qua levering?

Criteria voor keuze van een vervoerder

Wat wil de klant écht?
Het lastig om te bepalen wat je als aanbieder de klant écht moet aanbieden qua vervoersopties. In de praktijk zijn de meeste levervoorwaarden en opties ingegeven door kopieergedrag en niet door (diepgaand) onderzoek. Dankzij onze ervaring met alle aspecten van de fulfilment keten, ervaren wij duidelijke verschillen tussen theorie en praktijk.

Flexibel of betrouwbaar?
Opmerkelijk is dat de consument flexibiliteit belangrijker lijkt te vinden dan betrouwbaarheid. 80% van de online kopers wil invloed op de bezorging van zijn pakket. Maar juist dán komt het op betrouwbaarheid aan!

Gratis, snel en binnen een tijdvak naar keuze
Dát lijkt de norm te worden. En vooral grote aanbieders – die zich blijkbaar nog mega verliezen(!) kunnen permitteren – schreeuwen om het hardst dat zij nóg meer bieden tegen nóg minder. Daarmee scheppen ze (onnodige) verwachtingen die blind door anderen gekopieerd worden. Dat is prima, áls u zich ook de daaraan gerelateerde verliezen kunt permitteren.

Het verschil tussen willen en willen
Een oud spreekwoord stelt: ‘Als de klant er geen geld voor over heeft, dan heeft het geen waarde voor hem’. Leg dat eens naast de wensen rondom de uitlevering van bestellingen. Best leuk allemaal, die wensen. Maar betalen???

Omzet of marge
De cruciale vraag is daarom niet wat de klant het liefst wil (als het gratis is), maar of men anders NIET zou bestellen. Zou hij dat wél doen – en de praktijk leert dat het ook nu om meer gaat dan prijsdumping – dan geeft u uw broodnodige marge weg. En daarmee wellicht ook uw toekomst.

Leider of volger?
Het vraagt vooral moed om een eigen weg te gaan en eigen keuzes te maken. Maar het volgen van anderen heeft nog nooit iemand een leider gemaakt. Daarin ligt dus ook voor u niet de sleutel tot succes.

Het managen van verwachtingen
Licht uw klanten goed voor. En biedt ze opties, eventueel tegen meerprijs. Maar zorg vooral dat u uw afspraken nakomt. U zult merken dat dit ook anno 2016 nog de beste garanties biedt voor een gezonde toekomst.