Kruimelpad S&H > E-fulfilment > Hoe maak ik mijn webwinkel succesvoller?

Hoe maak ik mijn webshop succesvoller?

Veel potentiële klanten stoppen hun aankoop in uw webshop nadat ze hun winkelmandjes hebben gevuld. Onderzoek toont aan dat slechts 20% van de webshop klanten uiteindelijk de bestelling afrond en verzend. Daar kunt u verandering in brengen. En zoals zo vaak zijn de kleinste ingrepen in uw webshop het effectiefst. Uiteindelijk draait het om vertrouwen, informatie en gebruiksvriendelijkheid. Met de volgende ingrepen in uw webshop kunt u het koopgedrag van uw consumenten succesvol beïnvloeden:

  • De bezoeker moet binnen zeven seconden begrijpen wat uw winkel aanbiedt.
  • Laat klanten eerst zien wat u aanbiedt, voordat ze zich moeten registreren.
  • Biedt zekerheid door kwaliteitskenmerken te benoemen.
  • De look-and-feel van succesvolle sites als Bol.com wekt vertrouwen. Pas hier uw site op aan.
  • Kies voor een heldere webshop structuur. Met slechts drie muisklikken moet de bezoeker de gewenste informatie kunnen vinden in uw webwinkel.
  • Biedt een zoekmogelijkheid aan.
  • Maak uw pagina niet te zwaar. Bij een laadtijd van zes seconden haken veel bezoekers af.
  • Zet de kosten duidelijk op een rij. Onverwachte kosten leiden alsnog tot wegklikken.
  • Biedt meerdere betalingsmogelijkheden.
  • Biedt een top-10 aan. Klanten hechten aan een bevestiging van de kwaliteit van hun eventuele aankoop.
  • Biedt voldoende productinformatie, eventueel via een doorklikfunctie.
  • Vermeld helder wat de aankoopvoorwaarden zijn.
  • Biedt een persoonlijke contactmogelijkheid.
  • Geef de bezoeker de kans om de orderstatus te bekijken.
  • Het succes valt of staat bij een soepele, tijdige logistieke afhandeling.
  • Wees ruimhartig met uw retourbeleid.

Bovenstaande informatie is gebaseerd op onze bijna 20 jaar fulfilment en e-fulfilment ervaring voor sterke merken. Als u contact met ons opneemt, dan kunnen we samen bekijken hoe onze webshop fulfilment ervaring uw succes kan vergroten